پیام خود را بنویسید
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 3 - ( دوره دهم، شماره سوم، پاییز 1399 ) ::
جلد 10 شماره 3 صفحات 219-226 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی سبک‌های تصمیم‌گیری مشتریان ماسک براساس مدل اسپرولز و کندال
دکتر سیدجعفر زنوزی1، خانم مهسا محمودی2
1- استادیاردانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه. ارومیه ، ایران.
2- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بین الملل، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه. ارومیه . ایران .
چکیده:   (34 مشاهده)
زمینه و هدف: در این پژوهش هدف، شناسایی سبک‌های تصمیم‌گیری مشتریان ماسک براساس سبک­های مطرح شده ازسوی اسپرولز و کندال است. سوالی که در این پژوهش مطرح می‌شود این است که سبک‌های تصمیم‌گیری مشتریان ماسک در شرایط بیماری کرونا چگونه است؟
روش: این پژوهش به لحاظ ماهیت از نوع کاربردی و از لحاظ اجرا، توصیفی و پیمایشی به شمار می‌آید. 317 نفر از مشتریان مراجعه کننده به داروخانه­های ارومیه برای خرید ماسک، به عنوان نمونه آماری انتخاب شده­اند. ابزار اصلی گردآوری داده­ها پرسشنامه است. از روش تی­تک نمونه­ای با نرم افزار SPSS برای تحلیل داده­ها استفاده گشته.
یافته‌ها: نتایج حاصل از پژوهش بیانگر آن بود که از هشت سبک مطرح شده، 4 سبک شناسایی شد و در اولویت­بندی انجام گرفته، سبک حساس به کیفیت دارای بیشترین اولویت قرار گرفت.
نتیجه‌گیری: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تقاضا برای ماسک در بین مصرف‌کنندگان افزایش یافته است. از ۸ سبک تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان، شاهد تایید 4 سبک در بین مصرف‌کنندگان شدیم. سبک کیفیت، بیشترین اولویت را به خود اختصاص داد. چرا که دست‌یابی به تهیه ماسک با کیفیت یک دغدغه در بین مصرف‌کنندگان بود. از طرفی اهمیت کیفیت برای جامعه و مصرف‌کنندگان در شرایط بیماری کرونا قابل انکار نیست. بنابراین، تولید و توزیع ماسک با کیفیت، باید به طور صحیح در کل کشور انجام گیرد.
واژه‌های کلیدی: کرونا، سبک‌های تصمیم‌گیری، اسپرولز و کندال، ماسک.
متن کامل [PDF 402 kb]   (12 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/2 | پذیرش: 1399/4/3 | انتشار الکترونیک: 1399/8/20
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zonoozi S J, Mahmodi M. Identification of Decision-making Styles of Mask Customers based on the Sprolles and Kendall. Disaster Prev. Manag. Know.. 2020; 10 (3) :219-226
URL: http://dpmk.ir/article-1-347-fa.html

زنوزی سیدجعفر، محمودی مهسا. شناسایی سبک‌های تصمیم‌گیری مشتریان ماسک براساس مدل اسپرولز و کندال. دانش پیشگیری و مدیریت بحران. 1399; 10 (3) :219-226

URL: http://dpmk.ir/article-1-347-fa.html



دوره 10، شماره 3 - ( دوره دهم، شماره سوم، پاییز 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی - ترویجی دانش پیشگیری و مدیریت بحران Disaster Prevention and Management Knowledge (quarterly)
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4237