Zonoozi S J, Mahmodi M. Identification of Decision-making Styles of Mask Customers based on the Sprolles and Kendall. Disaster Prev. Manag. Know. 2020; 10 (3) :219-226
URL:
http://dpmk.ir/article-1-347-fa.html
زنوزی سیدجعفر، محمودی مهسا. شناسایی سبکهای تصمیمگیری مشتریان ماسک براساس مدل اسپرولز و کندال. دانش پیشگیری و مدیریت بحران. 1399; 10 (3) :219-226
URL: http://dpmk.ir/article-1-347-fa.html
1- استادیاردانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه. ارومیه ، ایران.
2- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بین الملل، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه. ارومیه . ایران .
چکیده: (1721 مشاهده)
زمینه و هدف: در این پژوهش هدف، شناسایی سبکهای تصمیمگیری مشتریان ماسک براساس سبکهای مطرح شده ازسوی اسپرولز و کندال است. سوالی که در این پژوهش مطرح میشود این است که سبکهای تصمیمگیری مشتریان ماسک در شرایط بیماری کرونا چگونه است؟
روش: این پژوهش به لحاظ ماهیت از نوع کاربردی و از لحاظ اجرا، توصیفی و پیمایشی به شمار میآید. 317 نفر از مشتریان مراجعه کننده به داروخانههای ارومیه برای خرید ماسک، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. ابزار اصلی گردآوری دادهها پرسشنامه است. از روش تیتک نمونهای با نرم افزار SPSS برای تحلیل دادهها استفاده گشته.
یافتهها: نتایج حاصل از پژوهش بیانگر آن بود که از هشت سبک مطرح شده، 4 سبک شناسایی شد و در اولویتبندی انجام گرفته، سبک حساس به کیفیت دارای بیشترین اولویت قرار گرفت.
نتیجهگیری: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تقاضا برای ماسک در بین مصرفکنندگان افزایش یافته است. از ۸ سبک تصمیمگیری مصرفکنندگان، شاهد تایید 4 سبک در بین مصرفکنندگان شدیم. سبک کیفیت، بیشترین اولویت را به خود اختصاص داد. چرا که دستیابی به تهیه ماسک با کیفیت یک دغدغه در بین مصرفکنندگان بود. از طرفی اهمیت کیفیت برای جامعه و مصرفکنندگان در شرایط بیماری کرونا قابل انکار نیست. بنابراین، تولید و توزیع ماسک با کیفیت، باید به طور صحیح در کل کشور انجام گیرد.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/3/2 | پذیرش: 1399/4/3 | انتشار الکترونیک: 1399/8/20